Kernwaarden

Kernwaarden zijn belangrijk. Ze helpen bij besluitvorming en geven richting en motivatie in het dagelijks leven. Mijn kernwaarden zijn: innovatie, menselijkheid en creativiteit.

Innovatie

Innovatie is de sleutel tot succes en toekomstbestendigheid. Ik geloof dat je deze kunt bereiken door out of the box te denken. Dat is niet altijd makkelijk en zeker geen ‘quick win’, maar wel noodzakelijk. 

Succesvolle innovatie is een doorlopend proces, dicht bij de kern van wat je doet. Het is belangrijk om een cultuur te creëren waarin het vanzelfsprekend is dat je continu aan het veranderen, verbeteren en innoveren bent. Niet alleen je producten, diensten en bedrijf, maar ook jezelf.

Een verhaal dat mooi bij deze kernwaarde aansluit, is de TED-talk van verandermanager Jim Hemerling: ‘5 ways to lead in an era of constant change’.

‘Ultimately, progress and innovation win.’

– Travis Kalanick, Amerikaanse zakenman

Menselijkheid

De zin van ons leven ligt niet in wat we kopen of ervaren. Het zijn de mensen met wie we onze ervaringen delen, de mensen voor wie wij doen wat wij doen, die betekenis geven. Er kan niets op tegen echte, authentieke menselijke verbinding. Het zijn je klanten die bestaansrecht aan je bedrijf geven en Je medewerkers zijn dan ook het belangrijkste kapitaal in je organisatie.

Naar mijn mening is menselijkheid in onze huidige kenniseconomie de basis voor succes. Het vergroot de betrokkenheid en tevredenheid en bevordert geluk. Gelukkige mensen richten zich op wat ze al hebben en willen ook anderen gelukkig maken, wat weer bijdraagt aan een betere omgeving.

Creativiteit

In combinatie met mijn innoverende en onconventionele manier van denken, stelt mijn creativiteit me in staat om nieuwe kansen te zien en effectieve oplossingen te vinden. Ik ben altijd op zoek naar vernieuwing, mijn motto is niet voor niets ‘Outside of the box there is a much greater world’.

Ik vind het belangrijk dat organisaties de creativiteit van hun medewerkers stimuleren. Dit geeft een positieve impact op de ontwikkeling van zowel het individu als de organisatie. Creativiteit zorgt voor andere manieren van werken en dat we problemen als uitdagingen gaan zien.